0767 186 768 Luni Sambata 10:00 - 21:00 Iuliu Maniu 74-76, Bucuresti

Cat de bune sunt fructele la micul dejun

Micul dejun este masa cu o importanta deosebita pentru a avea energie cat mai multe dimineata. In cadrul acesteia poti sa consumi si fructe si sa ai astfel parte de toate vitaminele de care ai nevoie dimineata.

Portalul Health24.com scrie ca desi la primele ore ale diminetii nu prea ai pofta de fructe, poti totusi sa mananci o banana sau poti bea un suc de portocale. Trebuie sa stiti ca in timpul diminetii, daca veti consuma fructe, atunci veti avea parte de multe substante nutritive: vitamina C, betacaroten, potasiu, magneziu.

Fructe la micul dejun
Fructe la micul dejun

Acestea iti ofera si o senzatie de satietate pe termen lung ca urmare a continutului mare deĀ fibre. Sursa citata mai scrie ca fructele sunt bogate in anumite zaharuri pe care corpul le asimileaza foarte bine si care sunt deosebit de binefacatoare pentru creier in primele ore ale zilei.

Expertii din cadrul Universitatii din Rotterdam, Olanda sunt de parere ca atat organismul, cat si creierul uman au nevoie de circa o cincime din energia totala a organismului, iar glucoza este elementul principal cu care care creierul isi indeplineste functiile.

Expertii ne mai atrag atentia asupra faptului ca fructul este un aliment deosebit care te trezeste dimineata si faciliteaza digestia. Fructele sunt de asemenea bogate in apa, ceea ce te ajuta sa iti mentii hidratarea si sa eviti constipatia.

Ce fructe puteti manca dimineata?

Cu toate acestea, este bine sa aveti in vedere ca fructele trebuie asociate dimineata cu carbohidrati cu asimilare lenta, cum sunt cerealele integrale. In acest fel vei avea un mic dejun sanatos, variat si echilibrat.

Si totusi, cum puteti avea parte de cateva modalitati sanatoase si placute de a consuma fructe la micul dejun? De exemplu, este recomandat sa mancati un bol cu fulgi de ovaz si o jumatate de kiwi si cinci capsune taiate feliute sau un suc natural dintr-un fruct de papaya si o jumatate de mar, plus trei nuci.

De asemenea, un iaurt natural cu o piersica taiata cubulete sau un bol cu bucati de pepene galben si rosu, iar pe deasupra 3 migdale macinate sunt foarte recomandate pentru micul dejun.

Puteti sa mai mancati in timpul mesei de dimineata o banana si un suc natural de mere, o portocala cu doua lingurite de miere si o ceasca de ceai verde, un bol de fulgi de ovaz cu doua linguri de iaurt grecesc si o pruna taiata in feliute.

In plus, puteti sa apelati la o felie de paine integrala cu o transa de piept de curcan si o rondela de ananas, plus un suc natural de pere.